یکی از عمده دغدغه های کسانی که می خواهند بینی خود را جراحی کنند این است که چگونه جراح خود را انتخاب کنند .در این مقاله سعی شده از جنبه هی مختلف به این موضوع نگاه کرد

۱-جراح پلاستیک یا جراح گوش حلق بینی مساله این است؟؟

یکی از دغدغه های مراجعه کنندگان این است که پزشکانی که جراح پلاستیک  هستند بهتر هستند و یا جراحان گوش حلق بینی باید این نکته را گفت که هر دو این رشته توان جراحی بینی را دارند و آموزش های لازم را دیده اند تنها تفاوت بین این دو گروه این است که پزشکان گوش و حلق و بینی در جراحی زیبایی بینی علاوه بر زیبایی به مساله تنفس توجه زیادی می کنند زیرا در این زمینه تبحر و تخصص دارند و اصولا هر متخصص گوش و حلق و بینی بطور روزمره جراحی هایی را تنها برای بهبود تنفس یک بیمار انجام میدهد که لزوما با زیباتر کردن بینی هم همراه نیست.

۲-بینی فانتزی و یا نیمه فانتزی یا طبیعی

یکی از ذیگر از دغدغه های مهم که مدل بینی مناسب است و به اصلاح کم ریسک تر است .قطعا یک پزشک حاذق و با تجربه به هیچ عنوان مراجعه کنند تشویق به جراحی عروسکی نخواهد کرد زیرا جراحی بینی به صورت عروسکی یکی از پر ریسک ترین جراحی ها می باشد که در آینده دارای عوارض بسیار برای بیمار خواهد بود و اکثر کسانی که در گذشته به این سبک بینی خود را جراحی کرده اند برای جراحی ترمیمی دوبار اقدام کرده و از مشکلات ظاهری و تنفسی شکایت دارند.

دومین سبک جراحی بینی نیمه فانتزی است که طرفداران خاص خود را دارد . این جراحی نسبت به جراحی فانتزی کم ریسک تر و امن تر است و در صورتی که درست و طبق اصول زیبایی شناسی انجام شود نتایج خوب و قابل قبولی دارد.

سوم سبک جراحی بینی به سبک طبیعی است که بیشتر جراحان  حاذق این نوع جراحی را پیشنهاد می دهند و این جراحی فاقد ریسک و بیمار از نظر تنفسی کاملا رضایت خواهد داشت .

۳-برای مشاوره به چند دکتر مراجعه کنیم

در صورتی که قصد شما برای جراحی بینی نهایی است برای مشاوره به حداکثر سه دکتر مراجعه کنید دریافت تعداد زیادی مشاوره فقط شما را در انتخاب جراح مورد نظر گیج میکند.

۴-اگر پزشک این نکات را داشت حتما برای جراحی با او اقدام کنید

از جمله نکات مهمی که پزشک شما باید داشته باشد تجربه کافی در زمینه جراحی و مهم ترین نکته دادن خدمات بعد از عمل به شماست یک دکتر صادق بعد از جراحی بارها از شما می خواهد که برای چکاب بینی خود مراجعه کنید و شما را بعد از جراحی به هیچ عنوان رها نمیکند.

۵-انتخاب از نظر هزینه های عمل زیبایی بینی

در بین دکتر های جراح بینی هزینه گوناگونی دیده میشود از۴-۳ میلیون تا حدود ۲۵ میلیون آیا تفاوتی بینی پزشکان جراح که هزینه کمتری دریافت میکنند یا بیشتر وجود دارد؟ ممکن است تا حدی این تفاوت منطقی باشد بویژه اینکه تعدادی از جراحان ارزانقیمت را افراد تازه کار و کم تجربه تشکیل می دهند اما :

به تجربه ثابت شده به هیچ عنوان میزان پرداختی شما تاثیری در رضایت یا عدم رضایت شما بعد از جراحی نخواهد داشت .بارها دیده شده پزشکانی که هزینه های گزاف دریافت کرده اند بیماران ناراضی بسیاری دارند مهم ترین عامل برای انتخاب پزشک پیدا کردن یک دکتر متعهد به بیماران است پس دریافت هزینه زیاد از بیمار به هیچ عنوان نشانگر تعهد و حرفه ای بودن جراح نخواهد بود

پس جنبه های دیگر در جراحی بینی را ملاک تشخیص جراح خود قرار دهید نه هزینه پرداختی