انواع بینی برای تشخیص چگونگی جراحی :
اسکلت غضروفی – استخوانی بینی با لایه های پوست و زیر پوست پوشیده می شود. رابطه بین پوست و اسکلت زیرین آن تعیین کننده نوع بینی است.

در صورتیکه این رابطه به نفع اسکلت بینی باشد (یعنی پوست نازکتر و غضروف و استخوان قویتر باشد) بینی استخوانی و اگر پوست ضخیم و چرب و غضروفها ضعیف و نازک باشند بینی گوشتی خواهد بود. بنابراین بینی ها به دو دسته کلی استخوانی و گوشتی تقسیم بندی می شوند. البته بینی ها در طیفی بین این دو نوع قرار دارند و باید با معاینه توسط پزشک مشخص شود که آیا بینی به کدام دسته نزدیکی بیشتری دارد.در بینی نوع غضروفی هم ضخامت پوست بینابینی بوده و با غضروفهای قوی , پهن و برجسته مشخص میگردد. تازه شکلهای واسط هم داریم مثلا گوشتی – غضروفی یا غضروفی – استخوانی.

در بینی های استخوانی نمای اصلی در ساختمان اسکلتی و استخوانی بینی است. در بینی های گوشتی هم ویژگی اصلی در پوست و ساختمان های زیر پوست از جمله بافت چربی زیر پوستی بینی می باشد. نقش پوست بسیار مهم و اساسی است. بدین صورت که هرچه پوست ظریف تر و قابل انعطاف تر باشد نتیجه به دست آمده بهتر خواهد بود و هرچه پوست ضخیم تر و انعطاف آن کمتر باشد نتیجه کمتر یا دیرتری به دست خواهد امد.

به همین دلیل عمده است که تفاوت هایی در جراحی بینی استخوانی و گوشتی مشاهده می شود .

بینی های گوشتی معمولا دارای جراحی سخت تر طولانی تر و پر هزینه تر می باشد

دو نمونه از جراحی بینی گوشتی

آیا جراحی بینی گوشتی برگشت پذیر است؟؟

دکتر کسری ثابتی پاسخ می دهد:

خیر جراحی بینی گوشتی نیز مانند جراحی بینی استخوانی برگشت ندارد ولی به دلیل پوست ضخیم و بافت چربی بیشتر کاهش تورم بعد از عمل به مراتب کندتر از بینی استخوانی خواهد بود.

 

دکتر آیا می توان روند کاهش این تورم تسریع کرد؟؟

البته ما باید مدتی به بینی و بافت آن زمان دهیم و با ماساژ بینی و چسب و گهگاه استفاده از داروها یا درمانهای دیگر این تورم را کم کنیم ولی در صورتی اینکه تورم در جایی از بینی مقاوم بود و کم نشد می توانیم با انجام تزریق این روند را تسریع کنیم.