اکثر کسانی که قصد دارند بینی خود را جراحی کنند, این موضوع را اطرافیان و یا پزشک خود می شنوند که بینی شما گوشتی است در اینجا در ابتدا می خواهیم ببینیم که بینی گوشتی از نظر ظاهری چه نشانه هایی دارد؟

بینی گوشتی دارای نوک بینی پهن و بی شکل و پره های بینی بزرگ و ضحیم است که گاهی با ناهنجاریهایی دیگرمثل انحراف ظاهری در تیغه و قوز مختصر نیز همراه است.چند نمونه از بینی گوشتی در زیر نشان داده شده است:

آیا جراحی بینی گوشتی برگشت پذیر است؟؟

قطعا جواب این سوال منفی است .عمل زیبایی بینی در هر نوع از بینی چه استخوانی و یا گوشتی برگشت ناپذیر است زیرا جراح کاملا ساختار استخوانی و غضروفی بینی را اصلاح کرده و تغییر داده است پس با قاطعیت می توان گفت در یک عمل استاندارد و موفق بینی ,اندازه  بینی به هیچ عنوان به حالت اولیه باز نمی گردد.

نوک بینی گرد در بینی گوشتی:

یکی از برجسته ترین خصوصیات بینی گوشتی نوک بینی گرد و گردو شکل آن است.علت گرد بودن نوک بینی اول از همه خود پوست نوک بینی است.‌ در اینگونه بیماران که پوست بینی‌شان ضخیم‌تر است  نوک بینی گردتر , پهن تر و بی شکل تری دیده می شود.  برای برخی از بیماران می‌توان با روش‌های محافظه‌کارانه پوست این قسمت را از زیر نازک کرد.  این کار با تراشیدن دقیق و محتاطانه  بافت‌های فیبر-چربی اضافی از زیر پوست صورت می گیرد.دومین دلیل شایع این شکل نوک بینی ساختارخود غضروف‌ها است. گاهی اوقات غضروف‌های یک سوم پایینی بینی بیش از حد پهن یا برآمده بوده، یا هر دو مشکل را دارند.گاهی هم در عین پهن و بر آمده بودن ضمنا ضعیف و کم جون هم هستند که خود به بی شکلی و زشتی نوک بینی دامن می زند.

چگونه می توان این گرد بودن نوک بینی های گوشتی را اصلاح کرد؟؟

 اگر غضروف‌های نوک بینی بیش از اندازه پهن باشند , می‌توان با چیدن و کوتاه کردن بخشی از بالای غضروف‌ها مشکل را اصلاح کرد. اما برای غضروف‌های بیش از اندازه برآمده چه می‌توان کرد؟ برای این حالت می‌توان از تکنیکی مثل قرار دادن بخیه‌های مهار کننده برآمدگی استفاده کرده و برآمدگی غضروف‌های نوک بینی را از بین برد؛ البته استفاده از این روش به استحکام غضروف‌ها بستگی دارد. با این حال، در بسیاری از موارد انجام این کار کافی نیست. در چنین مواردی یکی از بهترین راه‌ها برای مسطح کردن غضروف، گذاشتن یک غضروف پیوندی در زیر غضروف‌ها است که به این روش پیوند بافت به غضروف‌های طرفی تحتانی گفته می‌شود. مزیت این روش رینوپلاستی این است که بینی نه تنها ناپایدار نمی‌شود بلکه صاحب تکیه‌گاهی می‌شود که باعث مقاومت بیشتر آن در طول فرایند بهبود می‌گردد. روش دیگری که برای تغییر جهت غضروف‌های طرفی تحتانی وجود دارد، استفاده از تکنیک روی هم قرار دادن غضروف‌های طرفی است.

جراحان کار آزموده بینی , غضروف های نوک بینی را تا جای ممکن قطع نمی کنند زیرا این کار باعث افت سر بینی و کج شدن آن و افتادگی بینی به مرور زمان خواهد شد.

با گذشت زمان و افزایش دانش مربوط به رینوپلاستی بینی ، جراحان دریافتند که در اکثر موارد بهتر است بخش اعظم غضروف باقی بماند تا به عنوان یک تکیه‌ها ساختاری مناسب عمل کرده و از فشرده شدن نوک بینی یا همان نزدیک شدن پره‌های بینی به یکدیگر جلوگیری شود.

هزینه های عمل بینی گوشتی:

معمولا هزینه عمل بینی با توجه به نوع جراحی، مدت زمان بی هوشی و خدمات داخل بیمارستان متفاوت می‌باشد .