قطعا تا به حال راجع به تکنیک های جراحی بینی بسیار شنیده اید برای عمل جراحی زیبایی بینی دو تکنیک عمومی وجود دارد

۱-عمل جراحی بینی به روش باز

۲-عمل جراحی بینی به روش بسته

شاید تا به حال نظرات تخصصی شده راجع به اینکه کدام روش بهتر است نشنیده باشید

امروزه هر دو روش در بین جراحان بینی رایج است و این دو روش برتری نسبت به هم ندارند فقط ساختار بینی تعیین کننده است که جراح شما از کدام روش استفاده کند که البته تصمیم گیری راجع به این موضوع کاملا به عهده پزشک شماست و نحوه باز کردن بینی برای دسترسی به ساختمانهای درونی آن نکته ای نیست که بیمار متقاضی جراحی در آن دخالت نماید.

اما چه نوع بینی می تواند به روش بسته عمل شود؟؟

در این مورد گفتنی است بیمارانی که بینی آنان از نظر ظاهری دارای اشکالات جزیی تر هستند می توان  از این روش استفاده کرد  (که قطعا در آنها روش باز هم به کار بردنی است و جواب خواهد داد) پس به جد می توان گفت افرادی که دارای بینی گوشتی , بینی بزرگ ,بینی با سر افتاده ,انحراف شدید ظاهری بینی و شکستگی می باشند روش ارجح و بهتر قطعا روش باز خواهد بود و معمولا روش بسته در چنین بیمارانی گزینه مناسبی نبوده و نتایج قابل قبولی به دست نخواهد آمد.

در مواردی عنوان شده که کاربرد روش بسته باعث کاهش میزان کبودی و ورم بعد از عمل است که این موضوع لزوما درست نبوده و بروز کبودی بعد از جراحی کاملا به نوع پوست و ساختار آن بستگی دارد و تفاوت بین ورم در دو نوع جراحی نیز چشمگیر نیست.

عمل جراحی بینی به روش باز

در روش باز پزشک  دسترسی بیشتری به غضروف و استخوان بینی شما دارد و می تواند راحت تر و موثرتر بینی بیمار را اصلاح کند این روش قطعا روش پیشنهادی به بیمارانی است که بینی گوشتی ,بینی بزرگ, بینی باانحراف ظاهری و شکستگی و نیز قوز بزرگ بینی داشته باشند.در این روش یک برش کوچک در زیر بینی می خورد که در تقریبا تمامی موارد پس از چند ماه بهیچ وجه قابل تشخیص و دیدن نیست.

عمل جراحی بینی به روش باز حدودا بین۲ تا ۳ ساعت زمان نیاز دارد و بیمار می تواند تا درصد بالایی از اصلاح مشکلات گاها پیچیده بینی خود مطمئن باشد.