دکتر کسری ثابتی

بلفاروپلاستی یا عمل پلک چیست و نحوه انجام این عمل؟؟

در عمل پلک یا بلفاروپلاستی یک نوع جراحی است که پلک ها را اصلاح میکند و ممکن است شامل حذف پوست، عضلات و چربی اضافی باشد. همانطور که سن بالا میرود، پلک های شما کشش دارند و عضلات پشت آنها ضعیف می شوند. در نتیجه، چربی بیش از حد ممکن است در بالای و زیر پلک ها جمع شود، و این موضوع باعث تضعیف ابروها، چسبیدن به لپه های بالا و کیسه های زیر چشم شود.

علاوه بر اینطمانی که سن افزایش می باد، پوست به شدت دچار افتادگی در  اطراف چشم می شود و می تواند دید شما (دید محیطی)، به خصوص قسمت های فوقانی و بیرونی چشم انداز دید را کاهش دهد. بلفاروپلاستی می تواند این مشکلات بینایی را کاهش داده یا از بین ببرد و چشم شما جوان تر و و دید بهتر برای شما بهمراه خواهد داشت

اگر به دنبال این هستید که تصمیم نهایی برای جراحی پلک بگیرید بهتر است مزایا و خطرات این جراحی را بدانید

از جمله مزایای این جراحی

 در صورت برداشتن افتادگی پلک می تواند بینایی شما را بهبود بخشد. بلوفاروپلاستی بالایی و پایین تر می تواند چشم های شما جوان تر و بیشتر وبینایی چشم را در موارد افتادگی شدید بهبود ببخشد

چه کسانی کاندید جراحی پلک هستند:

 

پلک های بلند یا کشیده بالا
پوست بیش از حد پلک های فوقانی است که باعث کاهش دید محیطی شما می شود

    کیسه بالا چشم که باعث می شود ظاهری مسن تر به چهره شما بدهد

    کیسه های زیر چشم

خطرات جراحی پلک:

به طور کلی جراحی پلک نیز مانند سایر جراحی چه درمانی و چه زیبایی با خطرات جراحی همراه است که البته باانتخاب یک پزشک با تجربه می توانید این خطرات را به حداقل رساند ولی عموما خطرات جراحی به شرح زیر است که بسیار نادر است:

     عفونت و خونریزی
چشمان خشک و مضر
دشواری بسته شدن چشم ها و سایر مشکلات پلک شما
آسیب به عضلات چشم
تغییر رنگ پوست
نیاز به یک عمل مجدد
به طور موقت تاری دید یا، به ندرت، از بین رفتن بینایی

آمادگی لازم قبل از جراحی پلک:

  تاریخچه پزشکی شما جراح شما سوالاتی در مورد جراحی های قبلی و شرایط گذشته یا حال حاضر، مانند چشم های خشک، گلوکوم، آلرژی، مشکلات گردش خون، مشکلات تیروئید و دیابت را مطرح می کند. پزشک شما همچنین در مورد استفاده شما از داروها، ویتامین ها، مکمل های گیاهی، الکل، تنباکو و مواد مخدر سوال خواهد کرد.
انتظارات شما یک بحث صادقانه از امیدها و انگیزه های شما برای جراحی است، مرحله ای را برای نتیجه ی رضایت بخش ایجاد می کند. جراح شما با شما بحث خواهد کرد که آیا این روش برای شما خوب است.

قبل از جراحی پلک شما، شما باید:

 

معاینه فیزیکی: جراح شما یک معاینه فیزیکی را انجام می دهد که ممکن است شامل آزمایش اشک شما و اندازه گیری قسمت هایی از پلک ها باشد.

عکاسی پلک: چشمان شما از زاویه های مختلف عکس می گیرند. این عکس ها با برنامه ریزی جراحی، ارزیابی اثرات فوری و بلند مدت آن مفید است.

 

و از شما خواسته می شود:

 

توقف مصرف وارفارین (کومادین، یانوتوون)، آسپرین، ایبوپروفن (Advil، Motrin IB، دیگران)، ناپروکسن سدیم (Aleve، دیگران)، ناپروکسن (Naprosyn) و هر دارویی یا مکمل گیاهی مرتبط با افزایش خونریزی. از پزشک خود بپرسید که چه مدت قبل از جراحی نیاز دارید که این داروها را متوقف کنید. فقط داروهایی را که توسط جراحتان تایید شده است را مصرف کنید.
ترک سیگار چند هفته قبل از جراحی شما. سیگار کشیدن می تواند توانایی شما برای بهبودی بعد از جراحی را کاهش دهد.
اگر شما در حال انجام عمل جراحی سرپایی هستید، برای کسی که شما را به جراحی برساند  برنامه ریزی کنید تا یک نفر بعد از جراحی همراه شما بماند.

جراحی های هزمان با جراحی پلک:

عمل جراحی پلک کاملا قابل انجام با جراحی زیبایی دیگر مانندجراحی زیبایی بینی و چانه است