اخیرا مطالب و تبلیغات زیادی در رابطه با عمل ببنی با لیزر گفته می شود که در ادامه این مطلب سعی شده تمام شبهات را در رابطه با این موضوع مطرح کرد.

در این رابطه دکتر کسری ثابتی پاسخ می دهد:

دکتر سوال عمده مراجعه کنندگان این است که لیزر عموما قدرت تغییر بینی را دارد و آیا واقعا کاربردی در  جراحی بینی دارد یا خیر؟

در جواب این سوال باید بگویم که تمام تبلیغات در این رابطه دروغ است و صحت ندارد .در جراحی زیبایی بینی لیزر به هیچ عنوان کارایی ندارد و توان تغییر ساختار غضروفی -استخوانی و یا مخاط بینی را ندارد. متاسفانه برخی در تبلیغات خود اینجور وانمود می کنند که گویا یک روشی وجود دارد که بدون باز کردن و دستکاری بینی و صرفا از بیرون قادر به بهتر کردن شکل بینی و تنغس آن می باشد و نام آن را هم به دروغ لیزر می گذارند در حالی که همانجور که بیشتر عزیزان می دانند لیزر فقط روی پوست و بجهت جوانسازی یا برطرف کردن موهای زائد و گاهی هم اصلاح جاهای زخم قدیمی کاربرد دارد که آن هم عموما توسط پزشکان پوست انجام می پذیرد . و هیچ پزشک پوستی هرگز نمیتواند ادعای تغییر شکل دادن به بینی را صرفا با روش های درمانی پوستی بنماید. ( مسئله تزریق ژل در بینی مبحث بسیار تازه ای است که ربطی اصلا به لیزر ندارد و در گفتار های بعدی به آن پرداخته خواهد شد )

در صورتی که فردی نیاز به به تغییر در ظاهر بینی و یا رفع مشکلات تنفسی مثل انحراف و پلیپ داشته باشد تنها راه جراحی بینی است

آیا می توان برای ایجاد تغییرات کوچک در بینی یک مرتبه عمل جراحی بینی انجام دادند از لیزر استفاده کرد؟

همان طور که گفتم خیر, لیزر به هیچ عنوان در جراحی بینی حتی برای رفع نواقص کوچک کاربرد ندارد و نمی توان از لیزر استفاده کرد.