یکی از مواردی عمده ای که بارها به دفعات در پیج اینستاگرام و لایو ها بارها بیان شده مراقبت و جلوگیری از برخرود ضربه مستقیم به بینی است حال در این مقاله انواع حالت هایی که ممکن بینی متحمل ضربه شود را بررسی میکنیم.

ّبرخورد گوشی موبایل با بینی تازه عمل شده:

یکی از موارد عمده ای که از طرف مراجعین بیان میشود برخورد گوشی موبایل در حین کار با صورت بوده .به دلیل اینکه بعضی افراد در حین شب و در حالت دراز کش با موبایل کار میکنند رها شدن موبایل از دست و برخورد به صورت بسیار شایعه است و عموما ضربات نسبتا قوی به بینی وارد میشود .

برخورد دست خود فرد و یا اطرافیان با بینی :

از دیگر مواردی که بسیار زیاد ذکر شده برخورد دست دیگران به صورت ,افرادی که فرزند کوچک دارند در حین کار یا بازی با بچه ممکن است ضربه ای به بینی وارد شود

در حین کار یا شوخی با اطرافیان

در حین فعالیت جنسی با همسر

اگر در هر یک از حالات قرار گرفتید بسیار مراقب بینی باشید زیرا برخورد دست افراد به بینی عموما تاثیرات زیادی روی بینی تازه عمل شده خواهد داشت و روند بهبود بینی شما مختل میکند .

برخورد صورت و بینی با اشیا اطراف مانند در و پنجره :

بسیار در بین مراجعین دیده شده برخورد فرد با در و پنجره و یا حتی دیوار که عموما یا به دلیل حواس پرتی فرد اتفاق افتاده یا به دلیل مصرف مشروبات الکلی و خارج شدن فرد از حالت تعادل کامل که متاسفانه برخورد چنین اجسام سنگین با صورت مخصوصا بینی در یکسال اول بعد عمل بینی قطعا موجب اسیب دیدن بینی کج شدن افتادگی و شکستگی بینی فرد شود .

برخورد در حین ورزش :

یکی دیگر از عمده عوامل برخورد جسم یا دست سایرین به صورت و بینی انجام ورزش است,ما به همه عزیزان توصیه میکنیم ورزش فردی مثل پیاده روی سریع و یا بدن سازی را از ماه سوم  بعد از عمل شروع کنند و به مرور زمان ورزش سنگین تر انجام دهدند

اما در مورد ورزش های گروهی نظیر فوتبال و والیبال … و ورزش های برخوردی مانند کاراته و تکواندو و … از انجام ان حداقل به مدت یکسال پرهیز کننده و در صورت اجبار از وسیله به نام محافظ بینی یا نوس گارد استفاده کنند.

در مورد شنا قضیه اندکی متفاوت از بعد از شش ماه ممنوعیتی برای شنا کردن وجود ندارد فقط از برخرود هر جسمی به صورت باید خودداری شود .

تمامی مواردی که در بالا به تفسیر بیان شدن مواردی که در مراجعین خود من مکرر دیده شده و از جانب عزیزان بیان شده لذا خود را در موقعیت برخورد هیچ جسم و شی قرار ندهید تا یکسال بعد از عمل بینی احتمال ایجاد عوارض خفیف تا شدید با هر برخوردی وجود دارد .

اگر ضربه به بینی تازه عمل شده وارد شد چه کنیم:

اگر با تمام توصیه های به شما در بالا گفتیم باز هم به بینی شما ضربه خورد باید موارد زیر را انجام دهید .

۱-در ابتدا با جراح بینی خود تماس گرفته و ایشان را در جریان ضربه و میزان شدت ضربه قرار دهید تا اگر امکان کار خاصی یا جا اندازی بود برای شما انجام شود

۲-در صورتی که ضربه باعث ایجاد خونریزی در بینی نشد و فقط ورم اندکی داشت به ممدت یک هفته چسب بزنید اگر هنوز چسب بینی دارید چسب را محکم زده و به مدت دو روز تعویض نکنید .

۳-اگر بینی دچار تورم شد حتما روی ناحیه یخ بگذارید

۴-اگر دچار خونریزی شدید حتما سعی کنید جلو خونریز گرفته روی محل ضربه یخ بزارید و اگر میزان خونریزی زیاد به یم مرکز درمانی مراجعه و در اولین فرصت به جراح بینی خود مراجعه کنید

خوب تمام موارد برای جلوگیری از ضربه به بینی و در صورت ضربه برای شما بیان کردیم امیدوارم دوستان درباره بینی خود حس مسئولیت داشته باشند و ضربه ای به بینی وارد نکنند تا عمل بینی آنها به بهترین نحو به نتیجه برسد .