پریود یا عادت ماهانه موضوعی است که همیشه خانم ها را در جراحی ها به خصوص جراحی زیبایی نگران می کند حتی گاهی دیده شده به دلیل استرس قبل از جراحی خانم ها دچار خونریزی میشوند .

این پرسش ممکن است برای شما پیش بیاید که اگر درست روز قبل از جراحی دچار پریود یا خونریزی خارج از برنامه شدید  آیا باید جراحی را کنسل کنید و یا امکان جراحی وجود دارد؟؟؟؟

ذر پاسخ بایستی دو نکته مورد توجه قرار گیرد :

۱-آیا پریود باعث میشود که در طی جراحی بینی شما خونریزی بیشتر داشته باشید و بدن شما دچار ضعف شدیدتر شود؟

۲-آِیا راهکاری جهت کنترل خونریزی در طی بیهوشی و جراحی از طرف کلینیک به شما نشان داده میشود؟

در جواب سوال اول باید این نکته را بدانیدکه طی تحقیقات انجام شده پیرامون خونریزی در جراحی بینی, زنانی که در حوالی تخمک گذاری هستند دچار خونریزی بیشتر شده اند که البته تاثیرات منفی در عمل جراحی نداشته ولی زنانی که در دوران قاعدگی هستند به نسبت گروه اول دچار خونریزی کمتری سر عمل بینی میشوند.

در جواب سوال دوم نیز باید گفت  که اگر به طور ناگهانی دچار خونریزی شدید یا حتی زمان واقعی شروع عادت ماهانه به روز عمل برخورد کرد ,مشکلی در روند جراحی شما پیش نخواهد آمد و شما می توانید طبق زمان برنامه ریزی شده عمل جراحی بینی خود را انجام دهید .روز عمل در کلینیک برای راحتی و رفاه حال شما عزیزان جهت کنترل خونریزی, پد و شورتکس مناسب استریل در دسترس خواهد بود.

 ولی بهتر است زمان جراحی خود را جوری برنامه ریزی کنید تا دچار استرس پریود نشوید و جراحی و دوران بعد از جراحی بینی را با سلامت پشت سر بگذارید.