دکتر کسری ثابتی جراحی پلاستیک صورت و بینی متخصص گوش و حلق و بینی:

بسیاری از کسانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند یا تصمیم به عمل بینی دارند از این نکته در هراس هستند که در صورتی که دچار عطسه و سرفه شوند چه اتفاقی برای بینی آنها می افتد؟؟؟

یکی ازنگرانی های متقاضی جراحی بینی عطسه کردن و یا سرفه کردن پس از جراحی است که بیماران نباید زیاد نگران این موضوع باشند زیرا پزشک شما باتجویز دارویی هایی از جمله آنتی هیستامین ها و دارو های مشابه ضد حساسیت این موضوع را در بیماران به حداقل و یا حتی صفر میرساند

درصورتی که دچار عطسه و سرف شدیم چه کار باید کرد؟؟

توصیه دکتر کسری ثابتی جراح پلاستیک صورت و بینی به شماعزیزان این است که از قرارگرفتن در معرض عوامل تحریک کننده بعد از عمل خودداری کنید و تمامی دستورهای مراقبتی بعد از عمل را رعایت نمایید و هر ۲ هفته یکبار جهت ویزیت بعد از عمل به پزشک خود مراجعه کنید ولی در صورت عطسه حتما با دهان باز عطسه کنید و از مصرف ادویه جات تا ۳ ماه بعد از جراحی بینی جدا خودداری نمایید. اگر پس از سرفه ها و یا عطسه های متعدد ناگهان دچار خونریزی بینی گشتید , آرامش خود را حفظ کنید و به حالت نیم نشسته استراحت نمایید , جلوی بینی را با دستمال یا گاز بگیرید اما زیاد فشار وارد نکنید و پس از بند آمدن نسبی خونریزی به ادامه شستشوی بینی با سرم بپردازید. معمولا خیلی زود بند می آیند.

توصیه های مهم:

۱-بدون هماهنگی با پزشک دارو را مصرف و یا مصرف آن را متوقف نکنید

۲-از عوامل تحریک کنند مخاط بینی و گلو دوری کنید(ادویه- غذا های تند و ترش-گرده گل و گیاه-دود-گردوخاک-ذرات آلوده کننده هوا)

۳-مراقب شخصی جهت جلوگیری از هرگونه سرما خوردگی

۴-شست وشوی مرتب بینی با محلول سرم نمکی

۵-مراجعه منظم بعد از عمل به پزشک