در افرادی که اقدام به جراحی بینی می‌کنند گهگاه این دغدغه و چالش پیش می آید  که آیا امکان  دارد که پس از عمل زیبایی بینی بعد از مدتی بینی کج شود؟

نخست به ذکر این نکته مهم بپردازیم که افرادی که بینی خودشان قبل از جراحی کج بوده بایستی این موضوع را بدانند که هیچ جراحی نمی‌تواند به آنها این قول را بدهد که  کجی  صدرصد رفع گردد ولی تمامی جراحان کارآزموده بینی حداکثر تلاش خود را در جهت صاف شدن بینی می‌کنند.
اما کج شدن بینی بعد از جراحی علل گوناگون دارد که به بررسی آن می پردازیم:

۱-اولین و شایعترین علت کج بنظر آمدن بینی بعد از عمل جراحی , ورم اطراف بینی است و این حالت نزدیک به همیشه  بعد از جراحی دیده می‌شود اما این تورم همیشه لزوما در دو سمت یکسان نیست و گاهی به دلیل ورم بیشتر یک سمت بینی, نوک بینی کج به نظر می آید؛ این کجی بعد از رفع کامل ورم بینی  برطرف می شود که زمان آن معمولا بین ۴ تا ۶ ماه بوده اما تا یکسال هم میتوان چشم انتظار برطرف شدن آن بود.

۲-دلیل دوم کجی بینی بعد از جراحی , همانگونه که در بالا هم عنوان شد می تواند  در افرادی رخ دهد که به طور مادر زاد دچار کجی  در اسکلت بینی هستند و با اینکه این کجی بعد از جراحی عموما بهبود می یابد ولی گاهی اندکی  از آن باقی می ماند.


۳-دلیل دیگری که ممکن است باعث کجی بینی شود هر گونه ضربه ای است  که ممکن بعد از عمل بینی به بینی وارد شود. از مهم ترین هشدار ها و سفارش های اکید پس از عمل که متاسفانه اغلب هم از سوی بیماران عزیز در مورد آن غفلت میشود, مراقبت از هرگونه ضربه است , حتی اگز یک برخورد کوچک دست باشد.


دوستان عزیز که قصد جراحی بینی دارند با دقت جراح خود را انتخاب نمایند و در روز اول بعد از برداشتن گچ بینی عجول نباشند و صرفا تمام توجه خود را به مراقبت های بعد از جراحی بینی معطوف کنند چرا که تا ۶ ماه مرتب شرایط بینی تغییر خواهد کرد