بی شک نمی توان نقش چانه در زیبایی صورت را نادیده گرفت .این نکته را حتی به بیمارانی که فقط برای جراحی بینی مراجعه کرده اند نیز باید گوشزد کرد هر چند هرگز به چانه خود توجهی نکرده و به جراحی آن نبز فکر نکرده باشند یا اصولا مخالف چنین کاری هم باشند.یکی از راهکارهای رفع نواقص چانه عمل جراحی پروتز چانه است.همچنین می توان از جراحی جلو کشیدن استخوان چانه که عملی بی خطر و کم دردسر است نیز استفاده کرد.

پروتز چانه مشکلات و نقص‌های زیبایی زیر را بهبود می‌دهد:

  • عقب بودن چانه به دلایل ژنتیکی و رشدی

  • کوچک بودن چانه که باغث بافت چربی اضافی در غبغب میشود.

  • عدم تعادل طبیعی چانه با خط فک

عمل پروتز چانه را می توان به تنهایی و یا برای ایجاد تناسب چهره با جراحی دیگر نظیر جراحی زیبایی بینی انجام داد که نتایج بهتری به خواهد داشت.

نمونه یک عمل همزمان بینی و چانه در پایین قرار داده شده(با تشکر از دکتر ثابتی که اجازه استفاده از عکس های وب سایتشون را به ما دادند)

چه کسانی کاندید مناسب برای جراحی پروتز چانه هستند؟

افرادی بیشترین فایده را از جراحی زیبایی چانه گذاری می‌برند که از سلامت عمومی مناسبی برخوردار باشند، به میل خود و با آگاهی کامل نه برای برآورده کردن انتظارات غیرمعقول دیگران تصمیم به انجام عمل گرفته باشند.

متقاضی مناسب جراحی پروتز چانه از ویژگی‌های زیر برخوردار است:

  • عدم ابتلا به عارضه‌ها یا بیماری‌های جدی

  • سیگار نکشیدن

  • دارای عملکرد مناسب فک

  • داشتن انتظاراتی واقع‌بینانه از نتیجه درمان

آمادگی های لازم قبل از جراحی پروتز چانه

پزشک شما در جلسه مشاوره چانه را معاینه می‌کند، سابقه پزشکی بیمار را بررسی می نماید و از بیمار می‌خواهد انتظارات خود از انجام عمل را بیان کند. به بیماران توصیه می‌کنیم که عکس‌هایی از چانه دلخواه خود را همراه داشته باشند تا بتوانند نتیجه مورد نظر خود را بهتر توصیف کنند. متخصص زیبایی عامل‌های دیگری مانند سن، نوع پوست و نگرش نسبت به جراحی را ارزیابی می‌کند تا مطمئن شود که پروتز فک و چانه عمل مناسبی برای بیمار می باشد. متخصص درباره تکنیک جراحی و مواردی چون بی‌حسی و تجهیزات جراحی با بیمار صحبت می‌کند و عوارض و هزینه درمان را به اطلاع بیمار می رساند. جلسه مشاوره فرصت مناسبی است تا بیمار سوالات خود را بیان کند و کاملا ابهامات خود را برطرف سازد.

بیمار باید سیگار کشیدن را از حداقل شش هفته قبل از جراحی متوقف کند تا روند بهبودی بهتر انجام شود. مصرف آسپرین، بعضی داروهای ضدالتهاب و داروهای گیاهی(چای سبز-جینسینگ-سیر-جینکوبیلبوا-زنجبیلو…) نیز قبل از درمان ممنوع است، چون این داروها خطر خونریزی را افزایش می‌دهد. تامین آب بدن قبل و بعد از جراحی ایمنی دوران بهبود را تضمین می‌کند. به علاوه یکی از نزدیکان باید بیمار  را پس از جراحی به منزل برساند و حداقل شب اول پس از جراحی رامراقب وی باشد.

شما می توانید جهت مشاوره جراحی چانه با شماره زیر تماس حاصل فرمایید و وقت مشاوره بگیرید:

دکتر کسری ثابتی

فقط روزهای یکشنبه و چهارشنبه

تلفن: ۰۹۰۱۸۰۷۶۵۷۵ – ۰۲۱۸۸۲۰۰۷۲۰

آیا جراحی پروتز چانه عوارضی دارد؟؟

عوارض جراحی چانه بسیار نادر است که می توان به بی حسی لب پایین ساییدگی استخوان چانه و یا عفونت اشارت کرد که البته این موارد به ندرت دیده می شود و جای نگرانی نیست .

ولی مزیت پروتز چانه در این است که به راحتی در صورت بروز هرگونه مشکلی می توان آن را خارج کرد.

آیا جراحی پروتز چانه درد ناک است؟؟

درد و ناراحتی پس از هر عمل جراحی بروز می‌یابد. به همین دلیل مسکن برای بیماران تجویز می‌شود. بیماران گاهی تا دو یا سه روز پس از جراحی مسکن تجویزی مصرف می‌کنند و پس از آن از دارو را به تایلنول قوی تغییر می‌دهند. به ندرت پیش می‌آید که درد پس از جراحی غیر قابل کنترل باشد.

اصلاح ریش در آیانو پروتز چانه؟

محل برش برای قرار گرفتن پروتز چانه بین ۳ تا۴ سانتمتری می باشد بعد از گذشت ۴ روز از جراحی بیمار می تواند ریش اطراف را تمیز کند و پس از بهبودی تراشیدن ریش برای آقایان بلامانع فقط بهتر است ۱۰روز اول بعد از جراحی جهت اصلاح ریش از ریش تراش برقی استفاده نکنند.

شاید میزان هزینه این جراحی برای شما سوال باشد باید بدانید که با توجه به شرایط  هر بیمار اینهزینه متفاوت است شما می توانید جهت دریافت وقت مشاوره با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

دکتر کسری ثابتی

فقط روزهای یکشنبه و چهارشنبه

تلفن: ۰۹۰۱۸۰۷۶۵۷۵ – ۰۲۱۸۸۲۰۰۷۲۰