حقیقتا باید به این مورد بیشتر بپردازیم بسیار کسانی که که تمایل به جراحی بینی پیدا میکنند باید به این موضوع توجه کنند که گاهی خواسته آنها باعث آسیب به بینی خواهد شد و عوارض جبران ناپذیری برایشان خواهد داشت

یک پزشک حرفه ای و با تجربه باید نظرات بیمار را شنیده و با منطق علمی و درست بیمار را از عوارض درخواست هایش آگاه کند و این نکات را عملا نیز در هنگام جراحی به کار بندد.

یک پزشک باتجربه علاوه بر اینکه زیبایی بینی شما را در نظر دارد به این موضوع هم توجه دارد که تنفس شما بعد از جراحی دچار اختلال نشود و حتی مشکلات تنفسی که قبلا داشته اید را رفع نماید.این مسئله شامل بویایی , کیفیت صدای بیمار و ترشحات بینی هم می گردد.

واقع نگر بودن در عمل جراحی بینی و مشورت با پزشک و رسیدن به یک نظر جامع با پزشک و جمع بندی درست می تواند به رضایتمندی بالای بیمار بعد از عمل بیانجامد.

بارها در عمل جراحی زیبایی بینی دیده شده پزشکانی که بدون توجه به عوارض بعدی تمامی خواسته بیماران را اجرا کرده اند باعث ایجاد نارضایتی بیشتر بعد از عمل شده و حتی گاهی این باعث بدشکل تر شدن بینی بیمار شده.

اما چه خواسته هایی باید از پزشکمان داشته باشیم؟؟

خواسته خود را با توجه به نوع و شرایط بینی شما تعریف میشود بینی های استخوانی و گوشتی دارای شرایط یکسانی نیستند.

مهم ترین خواسته هایی که باید داشته باشید رفع مشکل تنفس شماست شامل برداشتن پلیپ و یا رفع انحراف بینی

ولی برای زیبایی بینی چه چیز هایی باید در خواست کنیم؟؟

حتما این موضوع را می دانید که نتیجه عمل ها را از نظر زیبایی به سه دسته تقسیم میکنند:

۱-عروسکی(فانتزی)

۲-نیم فانتزی

۳-طبیعی

۱-اگر پزشکتان فردی متعهد باشد حتما شما را از عمل های فانتزی یا عروسکی منع میکند .عمل بینی به صورت فانتزی باعث عوارض در تنفس خواهد شد و در موارد زیاد بعد از عمل تغییر شکل داده و به مراتب از بینی قبل عمل بیمار بدتر خواهد شد.

بینی عروسکی یا فانتزی از نیم رخ به صورت سرسره ای سر بسیار کوچک و و ننسبت به سایر اجزا صورت بسیار کوچک تر است.

۲-در باره بینی نیم عروسکی یا نیم فانتزی باید بدانید که حرکت روی لبه تیغ است.یعنی به هرحال خطراتی هرچند کمتر از قبلی همچنان بینی را تهدید می کند که با دقت بالا و استاندارد جراحی بهتر این عوارض به حداقل میرسد.

البته این نکته بین بیماران رایج است که از پزشکشان بینی نیمه فانتزی می خواهند تا بینیشان را کوچک تر کند ولی این عقیده  نادرست است زیرا پزشک با تجربه تمام صورت شما را در نظر میگیرد و بینی شما رابا توجه به این نکات جراحی میکند.

۳-بینی طبیعی یا عمل بینی به صورت طبیعی در خواستی صحیح از پزشکتان است یک بینی طبیعی دارای تنفسی طبیعی و رفع شدن پلیپ و انحراف احتمالی و بینی با زیبایی طبیعی بدون اغراق و اندازه معقول با توجه به سایر اجزا صورت .نمونه یک عمل طبیعی در پایین برای شما دوستان قرار داده شده.

با توجه به مطالب بالا اگر قصد جراحی بینی دارید حتما خواسته خود را جمع بندی کنید با مشورت پزشکتان به یک نظر کلی برسید سپس با خیال راحت اقدام به جراحی بینی نمایید